Martijntje.reismee.nl

Week 11: Een week vol geduld onder het motto ‘’Week Eight is so Great’’

Hallo Nederlanders,

Alweer de ene laatste week dat ik hier in Amerika werk. Deze week was ik weer terug naar overnight om daar de laatste twee weken te werken. Na kamp heb ik al plannen gemaakt om samen met 2 reisgenoten te gaan reizen. De Brit waar ik alle drie weken mee zal gaan reizen, gaat direct met mij mee naar mijn eerste bestemming en de Australiaan zal zich bij voegen in de tweede week. Daarover later meer en dan zal ik jullie ook meteen vertellen welke steden ik allemaal ga af reizen.

Deze week had ik drie kampers onder mij. Een van hem was visueel beperkt waardoor hij maar weinig kon zien en hij veel hulp nodig had bij zijn ADL(Algemene dagelijkse levensbehoeftes) en hij had autisme waardoor het zeer interessant was om met hem te werken. Daarnaast vroeg hij veel vragen over het schema van een dag waardoor ik veel geduld moest hebben. De andere kamper was een kamper met intellectuele beperking en hij had ook autisme. Hij vond het wel leuk om altijd te helpen maar het probleem daarachter was hij het soms wat door sloeg waardoor hij agressief kon worden. De laatste kamper was een terugkerende kamper die ook in de eerste week hier aanwezig was. Hij heeft autisme en stel ontzettend veel vragen waaronder vragen die op elkaar volgen.

Deze week stond het thema in Superhelden week. Waardoor deze week een aantal helden langs kwamen die hun beroep vertelde. Ik zal per dag beschrijven hoe deze week verliep.

Zondag

De zondag begon al hectische omdat er een plotselinge verandering kwam. De kamper die ontzettend veel vragen stelde werd geplaats in mijn groep waardoor ik een groter groepje kreeg. Dat was echter niet het probleem. Het probleem was dat hij er niet zo goed mee om kon gaan waardoor hij al meteen paniek probeerde rond te zuilen. Ik vertelde hem dat ik zijn counselor zou zijn en dat vond hij wel plezierig omdat ik hem ontzettend veel hielp in de eerste week. Daarnaast hadden we in plaats van een zwembadfeestje een dansfeestje.

Maandag

De maandag was wat rustiger. De activiteiten waren horses en low ropes. In alle activiteiten deze mijn kinderen mee omdat ze vrij actief waren. In de avond hadden we een spel waarbij de kinderen de superhelden tegen de super slechteriken in een tik spel konden laten spelen.

Dinsdag & woensdag

De dinsdag en woensdag leken voornamelijk op de maandag. De kinderen deden de activiteiten en op de woensdag kwam er een brandweerman langs om zijn verhaal te vertellen over zijn beroep. Hij was er ontzettend goed in en de kinderen aten uit zijn hand.

Donderdag & vrijdag

De donderdag en vrijdag waren de laatste twee dagen dat de kinderen hun activiteiten konden doen. De kinderen hadden ook nog een bezoeken van een scuba diving team en een politie agent, ziekenwagen broeder en een chemische opruim dienst. De dagen gingen snel voorbij omdat de kinderen vrij goed meededen.
Daarom was deze week ook vrij goed en heeft het zeker het motto gekregen ‘'Week eight is so great''.

Over mijn reisplannen. In het korte, ik zal gaan reizen naar de volgende steden en daar verblijven voor slecht 2-4 dagen.

- Fort Lauderdale
- Orlando
- Atlanta
- Atlantic city
- Philadelphia
- Baltimore
- Washington DC (opnieuw)
- Buffalo
- Boston
- New York

Een hele wassen lijst maar wordt een zeker leuke trip. Over de kosten? Laten we het daar maar niet over hebben.

Nou volgende week de laatste week van mijn zomerwerkvakantie in Amerika. Wordt een interessante week omdat ik een één op één kamper die nog al agressief over kan komen.
Greeting for the USA!

Martijn

Reacties

Reacties

Alphons van Tricht

Hoezo, laten we het maar niet over het geld hebben? Je heb toch rijke broers en een rijke pa? Dit moet toch lukken nietwaar Martijn? Ha ha ha ha!
Bel ons nog een keertje voordat je het grote USA in gaat!

Alphons en Josephine

RANT Korstanje

We volgen je verhalen met veel plezier, wat gaat de tijd snel. Nog veel plezier tijdens de laatste kampweek en vooral daarna met je vakantie. Doe ze met name in Boston de groeten, Go RED SOX:-) Tot ziens weer in Nijmegen, groetjes RAN&T

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!