Martijntje.reismee.nl

Week 10: Een weekje DayCamp!!

Hallo Nederlanders,

Het is alweer de 10de week dat ik in de Verenigde Staten zit. Na een niet al te leuke ziek week had ik gevraagd of ik een andere tak van kamp mocht doen. Daycamp namelijk. Dit is met een jongere leeftijd die slecht van 8 uur ochtend tot half vijf in de middag een kamp periode beleven. Natuurlijk is dit ook gemixt met kinderen met een beperking/stoornis en kinderen zonder.

De groep

Ik kreeg deze week een groepje van 8 kinderen waarvan er slecht eentje een beperking had met zijn sociale vaardigheden. Hij was erg verlegen tegenover de anderen kinderen waardoor hij zich moeilijk kon uiten. Maar tegen een begeleider kon hij volmondig praten. De leeftijd van de groep lag tussen 6-8 jaar en had allemaal wel wat te vertellen.

Zondag

De zondag begon rustig want op zondag is altijd open huis. Daar mogen de kinderen samen met hun ouders kennismaken met hun nieuwe counselor en vragen stellen die dan op dat moment worden beantwoord. Ik ontmoet hier twee van mijn kamper die deze week zou komen. Ouders waren beide zeer vriendelijk en zoals altijd waren de kinderen wat aan de verlegen kant. De rest van de dag hielpen we overnight met het inchecken en moesten we verschillende klusjes doen.

Maandag

De maandag was de eerste dag. Ik stond op rond een uur of 7 om een collega te helpen met zijn kamper omdat hij die ochtend moesten rijden. Daarna zou ik mijn groepje krijgen en zo de dag beginnen. De eerste activiteit waren samenwerkingen spelletjes waarbij de groep elkaar leerde kennen. Daarna hadden we een club periode. Waarbij de kinderen naar hun club zouden gaan. Hier had ik een andere groep onder mij. Hier zat onder anderen twee van mijn favoriete kampers en nog 3 andere kinderen. Natuurlijk gaf ik zwemlessen en dat zou ik de rest van de week doen. Na club periode hadden we lunch en daarna de eerste activiteit dat sport spelletjes zouden zijn vanwege ''De Olympische spelen''. Daarna hadden we zwembad tijd en daarna was het al weer het einde van de dag. De kinderen werden naar huis gereden en ik moest vanwege dat ik geen rijbewijs had achterblijven om de spullen op te ruimen en voorbereiden voor morgen.

Dinsdag

De dinsdag hadden we als activiteiten: Arts and Craft en Sport op het programma staan. Op deze dag kwam ons reisgroep bij elkaar waardoor ik i.p.v. 8 naar 14 kinderen zou gaan die ik samen met een andere counselor zou delen. De zes die erbij waren gekomen waren kinderen van 5-6 jaar en daar zaten onder anderen mijn favoriete kinderen bij. Ontzettend leuk! Het was helemaal leuk tijdens de sport activiteit. Dit was omdat de andere counselor net zo enthousiast als ik. Waardoor de kinderen nog enthousiaster werden. We hadden voor de sportactiviteit nog zwembad tijd en daarna sloten we de dag af.

Woensdag

De woensdag hadden we als activiteiten: Nature en Wall op het programma staan. En tussen de middag hadden we weer sport spelletjes op het programma staan. Dit keer natuurlijk anderen spelletjes. Daarnaast hadden we club periode en zwembadtijd maar het leukste van de dag was nature. We hadden hier een wandeling door het bos gemaakt met de reisgroep en daar heb ik wat leuke foto's van de kinderen kunnen maken. Helaas konden we de Wall activiteit niet doen omdat tijdens het zwembad periode er helaas een storm kwam opzetten. We hebben toen in de arts and craft gebouw wat meer spelletjes gedaan.

Donderdag

De donderdag hadden we op als activiteiten: Canoeing and Low ropes op het programma staan. Beide ontzettend leuk. De kinderen konden tijdens het canoeing een race houden tegen elkaar en op low ropes konden de kinderen de verschillende lage touwen ervaren. Het middag programma was een verkleed spel waar de kinderen als gekke mascottes konden verkleden.

Vrijdag

Helaas heb ik deze dag maar half mee gemaakt omdat ik een social security card moest regelen in het dorpje in de buurt. Dat duurde tot een uur of 2. Waardoor ik slecht maar een klein gedeelte van het kampvuur heb kunnen zien en op het einde hadden we meer zwembad tijd dan normaal.

De avond sloten we af door het vieren van de verjaardag van een van mijn collega's.

De zaterdag hadden we een barbecue bij een van mijn collega's die haar huis open had gesteld aan ons om daar een feestje te houden. De ochtend had ik echter door gebracht in de bioscoop door naar Total Recall te gaan. Leuke film maar de trailer verteld te veel.

Nou dat was wel een van mijn leukste weken hier in Amerika. Zeker omdat het een goede week was naar mijn zieke week. Volgende week zal ik weer overnight gaan doen. Ik heb deze week een hoop foto's kunnen maken en enkele staan al op de facebook pagina. De rest van de foto's komen er later op te staan maar ik heb er nog geen tijd voor gehad.

Greetings from the USA!

Martijn

Reacties

Reacties

pita

Hee martijntje,
Ja, ik word jaloers als ik jou verhaal lees!!!! wat een leuke dingen doe je. En ik hoop dat wanneer je terug bent de verhalen in t echt.kan vertellen onder genot van onze ggrootste hobby: samen koken..... ;)
Geniet daar van de laatste weken (denk ik????)
xxpita

Maaike

Hai Martijn, fijn dat je weer beter bent en zo'n leuke week hebt gehad. Ziekte van Lyme dat is niet best. Hoop dat dat nu onder controle is. Leuk te lezen wat je allemaal doet met die kinderen en de leeftijdcatogorie lijkt me ook erg leuk. Geniet ze nog en blijf gezond!! Groet van de Juf!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!