Martijntje.reismee.nl

Week 13-15: De reisweken!

Hallo Nederlanders!!!

Dit is laatste blog post van mijn avontuur in Amerika! Het laatste verhaal gaat voornamelijk over het reizen in Amerika. Zoals ik in mijn laatste verhaal had verteld zal ik samen met twee van mijn collega's de oost kant van Amerika rond reizen met als volgorde: Fort Lauderdale, Orlando, Atlanta, Atlantic City, Philadelphia, Baltimore, Washington, Niagara Falls, Boston, Hartford en als laatste New York. Ik zal tijdens dit verhaal vertellen hoe geweldig de dagen in elke stad was en hoe vaak we wel niet in de mis zijn gelopen tijdens de eerste week vanwege het openbare vervoer in Amerika.

Fort Lauderdale: Rijke lui en de International Hall of Fame Swimming

We kwamen aan met mijn reisgenoot Elliot Gomm in Fort Lauderdale met het idee: ‘'Ja we gaan er tegen aan en hebben super veel lol met het reizen''. Alleen eenmaal aangekomen in Fort Lauderdale wisten we niet hoe we naar het hotel moesten komen. Na 2 uur rond zwerven op het vliegveld gingen we op een shuttle bus naar het zusterbedrijf van ons hotel. Echter wisten we dit niet! En moesten we als nog een taxi nemen naar ons hotel. Hadden we dit eerder gedaan waren we allang al in ons hotel! (Haha...).

De volgende dag gingen we Fort Lauderdale ontdekken omdat we daar maar 2 dagen zouden verblijven moesten we het uiterste uit halen. Dus we gingen naar het International Hall of Fame Swimming. Ontzettend leuk museum met een hoop zwemhistorie. Echt een aanrader als je ooit in Fort Lauderdale bent. De rest van de dag ging we naar de nieuwe Bourne film. (Ja... als je in Fort Lauderdale bent moet je naar bioscoop???) En daarna hebben we nog even op het strand gelopen en genoten van het mooi weer.

Opvallend in de Fort Lauderdale. Ontzettend veel rijke luie en mooi strandhuizen. Wie weet koop ik samen met mijn broers een mooi huis voor onze ouders die ik daarna kan erven! (Haha....) Kortom ik accepteer donatie indien jullie dat nodig vinden. Help onze ouders naar een mooi strandhuis!!! (Haha.... Lol)

Orlando: Verkeerde bezoekje aan de Hood van Orlando en Universal Studios

Orlando was de volgende stop op onze reis. We namen al vroeg de Greyhound naar Orlando met het idee dat we het openbare vervoer al vooraf gaande hadden uitgezocht (Ja... we werden beter..) Echter na de eerste bus in Orlando moesten we overstappen op een locatie waarvan wij dachten dat dit een prima buurt was, bleek het echter dat het de gevaarlijkste buurt van Orlando was. Drie agenten kwamen naar ons toe vragend: ‘Are you guys lost?'. Wij dachten: ‘Nee wij moeten hier overstappen we zijn dit keer niet verdwaald (Haha..). Toen we eenmaal hoorde dat we in gevaarlijkste buurt waren, dachten we: ‘Ja we hebben weer een fout gemaakt'. Gelukkig bleven de agenten bij ons tot we de overstap hadden gemaakt dus konden we met een gerust hart naar ons hotel toe.

We wilden die dag naar Wet 'n Wild een waterpark. Alleen hadden we onze eigen waterpark door alleen al door de regen te lopen (Haha..). De volgende dag zijn we naar Universal Studios geweest. Waar we de wereld van Harry Potter hebben bezocht en nog meer attracties hebben gedaan. Ontzettend leuk, en ik heb daar een hoop postkaarten verstuurd naar mijn ouders en een aantal andere mensen. Hopelijk zijn ze aangekomen.

Atlanta: Centennial Olympic Park, CNN, Georgia Aquarium & World of Coca Cola.

De derde stop was Atlanta! Waar we tot nu toe de beste openbaar vervoer mogelijkheid hadden. We konden een kaart kopen waarmee we zowel op de trein, metro en de bus konden reizen. Ideaal, zeker omdat we al veel betaalde voor verschillende taxi omdat we het elke keer verprutste.

De eerste dag hadden we het meeste gedaan. We zijn naar Centennial Olympic park geweest vanwege het Olympische spelen van 1996. Ontzettend mooi en een heerlijk plek om uit te rusten. Zeker op een warme dag waar je gewoon op de grote grasveld kan liggen.

Daarnaast hadden we nog de Georgia Aquarium en de World of Coca Cola gedaan. In het aquarium hadden we enorm veel foto´s gemaakt vanwege de grote tanken waar verschillende vissen zwommen. De kijkglazen waren ontzettend groot en was een prachtig beeld dat we zeker niet konden missen. In de World of Coca Cola hebben we ontzettend genoten van informatie over Coca Cola. Als je denkt dat Coca Cola niet zo groot is. Nou.... Dan heb je het compleet mis. Het is enorm. Grootste sponsor van het Olympische spelen is niet niks. We zijn nog op de foto geweest met de Coca Cola ijsbeer en hebben daarna genoten van de 60 verschillende dranken van Coca Cola dat we gratis mochten proeven!! (Een ding dat wij Nederlanders niet kunnen weer staan: GRATIS!!! Haha...). We sloten de dag af om eindelijk naar de o zo bekend Hooters te gaan. Ben je ooit in Amerika? Aanrader!!

De volgende dag hebben we nog een bezoekje gedaan bij het hoofdkwartier van CNN. Ontzettend boeiend en heb ontzettend veel geleerd hoe alles werkt achter de camera!

Atlantic City: Strand, Casino's en een lange boardwalk!

In Atlantic City kwam mijn tweede reisgenoot mee op onze reis langs de oostkust. Haar naam is Kate Proudman. Zij is ook van ons kamp en ze moest een weekje langer werken dat is de reden waarom ze niet gelijk met ons mee kwam. In Atlantic City was er een lange boardwalk met allerlei verschillende restaurantjes en hotel met casino's die toeristen konden bezoeken. We hebben dan ook uitgebreid de tijd genomen heerlijk te genieten van deze op Las Vegas lijkende locatie.

Natuurlijk hebben we ook nog op het strand gelegen en genoten van het mooie weer in Atlantic City!

Washington DC part II: The museum of Natural history en Amerikaans voetbal!

Na Atlantic City zijn we dicht in de buurt gebleven van onze locatie. We hadden een hotel met auto geboekt in Philadelphia en zijn vervolgens naar Washington DC voor de tweede keer gegaan. Dit is mijn tweede keer omdat ik eerder deze weken al naar Washington ben geweest met een wat grotere groep.

Omdat we niet al te veel tijd hadden zijn we naar: The museum of Natural History gegaan. Ontzettend interessant en daar heb ik mijn eerste IMAX ervaring mee gemaakt. Het was een korte film over de eerste vliegende Dinosaur. Daarnaast zijn we door de history hallen gelopen om te kijken hoe alles op aarde is ontstaan.

We sloten deze dag af met een door mijn reisgenoten georganiseerde voetbalmatch in het stadion van Philadelphia. Voor de voetbal fans thuis: ‘Amerikanen zijn niet goed in voetbal'. Ik ben geen voetbal fan maar zelfs ik wist dat dit echt slecht was. Wel leuk was dat in de laatste 5 minuten reserve tijd de tegenpartij een doelpunt maakte. Grappig om te zien hoe snel een stadion wel niet leeg kan lopen als de thuisploeg verliest (Haha...).

Baltimore: bekende haven en bezoekje aan het trainingbad van Michael Phelps.

In Baltimore bezochten we de bekende haven waar Baltimore echt bekend om is. We hebben zelfs een speedboot tour gedaan dat ontzettend leuk was. Daarnaast hebben we gegeten bij de BBA Gump Shrimp Co. Restaurant. Voor de mensen die niet weten waarvan dat is. Ooit de film: Forrest Gump gezien? Nou dit is het restaurant (Haha...) Ontzettend leuke ervaring.

In de middag gingen we naar het trainingsbad van Michael Phelps. Alleen was hij helaas niet aanwezig en ook zijn trainer niet. De toppers hadden in de ochtend getraind en Bob Bowman(trainer van Phelps) was op een andere locatie met zijn atleten. We konden ook helaas niet zwemmen in het bad omdat je een membercard moest hebben om daar te zwemmen. Maar wel leuk om te zien dat het trainingsbad niet veel anders is dan het oude vertrouwde Sportfondsenbad Nijmegen West. Natuurlijk is het wel mee gericht op de sport dan op recreatie wat alleen logisch is als je een Olympische kampioen heb in je bad!

Philadelphia: Rocky standbeeld en Philadelphia grootste foodcourt.

Wie kent het niet? De bekende ‘Rocky' films. Nou omdat we toch in Philadelphia waren hebben we een bezoekje gedaan aan de bekende Rocky standbeeld. Natuurlijk zij we ook de trappen op gerend zoals Rocky deed in zijn films. Leuke ervaring en moet je toch gedaan hebben als je in Philadelphia bent.

In de middag zijn we naar de grootste foodcourt van Philadelphia gegaan. Het is één grote hal met allerlei verschillende kleine fastfood winkeltje. Ontzettend druk maar leuk om daar te eten. Allen bij een stroomstoring wil je niet daar binnen lopen (Haha.... Geen ramen namelijk, het is ondergronds).

Niagara Falls: Maid of the Mist en de giant waterfalls!!

Dan is het zover! De o zo bekende Niagara Falls! Zeker een van de mooiste plekken in Amerika. We zijn bij de Niagara Falls ook op de maid of the mist geweest. Het is een rondvaart boot dat echt dicht bij de watervallen komt. Ik heb hier ontzettend veel foto's van gemaakt omdat het zeker iets dat je niet wilt vergeten. Daarnaast hebben we nog veel rondgekeken naar de verschillende activiteiten daar. We sloten Niagara Falls af met een film genaamd: Lawless! Een super mooi en echt gebeurde film over drie broers die het recht in eigen handen nemen vanwege
de corrupte politie force.

Boston: Ontzettend veel sight seeing en Ierse bars!

Boston had ontzettend veel sight seeing waaronder verschillende parken en allerlei mooie plekjes om te relaxen. We hebben hier dan ook uitgebreid de mogelijkheid genomen om flink wat rond te kijken bij verschillende locaties.

Opvallend aan Boston was, de vele Ierse bars. Kortom we hebben hier flink wat rond gedronken bij bars in Boston. Een specifieke bar was onze favoriet: ‘'Mr. Dooley's Boston Tavern'' leuke bar met sfeer volle live muziek. En als je daar bent de dag voor een feestdag? Dan is het extra gezellig!

Hartford/Hebron: bezoekje aan een collega

In Hartford/Hebron hebben we een kort bezoekje gedaan aan een leuke collega die haar huis had opgesteld aan ons. Het is fijn om een tussenstop te hebben tijdens het lange reizen door. Haar ouders waren ontzettend vriendelijk en heb mij daar prima vermaakt. Het was goed om haar weer te zien. Zeker omdat de volgende stop New York City is!

Nou dit was tot nu toe het reizen langs de oostkust van Amerika. De laatste locatie is New York. Maar ik zal dat persoonlijk aan de bloglezers vertellen omdat ik na New York weer naar huis zal komen.

Amerika is geweldig en mijn plannen om terug te komen naar dit zomerkamp is voor 90% zeker. (natuurlijk als er iets erg gebeurt, moet je dat natuurlijk in de statistieken berekenen Haha.....)
Na 4 maanden in Amerika ben ik klaar om mijn studie af te ronden en mijn zwem carrière weer op te pakken.

Bedankt voor het leuke van mijn blog gedurende de 4 maanden. Mocht je vragen hebben over mijn reizen kan je mij altijd een mailtje sturen om iets achter laten op de blog!

Last greetings from the USA!!

Martijn

Alliebaba

En als klap op de vuurpijl mag je 200 rug zwemmen in de competitie, vind jij leuk! ;)