Martijntje.reismee.nl

Week 8: Terug naar Overnight en Washington DC

Hallo Nederlanders,

Deze week ging ik dan eindelijk weer terug naar overnight waar ik dan de laatste 5 weken zal gaan werken met kinderen tussen 12-18 jaar met en zonder een beperking. Het is alweer week 8 en de tijd vliegt. Deze week had ik de zelfde persoon die ik de eerste week had alleen verliep de week niet helemaal zoals ik wilde. Na dinsdag waren er wat veranderingen onderling de groepen waardoor ik niet alleen de zelfde persoon had, maar ook een groep. In het weekend gingen we dan eindelijk naar DC waar we tevens een nachtje bleven in het O… zo bekende ‘’Hilton Hotel’’.

De zondag begon al vrij zwaar omdat ik niet de beste nachtrust had gekregen. Echter liet ik mij daarvan niet van de wijs brengen en zetten ik mijn beste beentje voor. Tot en met 2 was voorbereiden en daarna kwamen de kinderen al aangelopen. Het was daarna uitpakken en groep spelletjes. Helaas door een storm konden we die avond niet naar het zwembad voor een feest maar program staff had het al geregeld en hadden daardoor een dansfeestje.

De maandag daarop konden de kinderen weer kiezen welke club ze wilde doen deze week. Maar omdat ik liever zwemlessen geef krijg je op dat moment een andere kamper onder je. Die je dan moet begeleiden. Mijn kamper koos voor Arts en Craft dus kreeg hij een andere counselor die op hem zou gaan letten. De rest van de activiteiten was hij te moe om mee te doen dus nam hij een dutje waardoor ik wat werk op het kantoor kon doen. In de avond hadden we verkleed partijtje. Waar de kinderen de program staff konden verkleden in een getrouwd stel.

De dinsdag leek voornamelijk veel op de maandag. Na club periode moet mijn kamper gedurende de activiteiten rusten en kon hij alleen mee doen aan het zwembad activiteit en de avond activiteit. In de avond had program staff een game show georganiseerd genaamd: ‘’The Cube’’. De kinderen moesten daar onder de 9 onderdelen een vertegenwoordiger uitkiezen die dan voor het team punten zou gaan scoren. Ontzettend leuk want dan zie je maar hoe competitief sommige kinderen wel niet kunnen zijn.

De woensdag kwamen dan de veranderingen. Ik zou mijn collega gaan helpen met zijn groep van 7 kinderen en mij persoon zou worden overgenomen door verschillende counselors. Hierdoor zou ik meer activiteiten mee maken en meer in het kamp sfeertje komen. In de ochtend hadden door de warmte in plaats van kanoën een watergevecht waarbij de kinderen eerst zichzelf konden onder smeren met modder en verschillende soorten kleuren zodat ze op echte jungle mensen leken. De middag hadden we een speciale gast. Het was verzorger van reptielen waar de kinderen dan op het eindelijk kennis mochten maken met alle meegenomen reptielen en vervolgens hadden we anderhalf uur zwembad tijd. In de avond hadden film avond georganiseerd door tieners.

De donderdag was dan de laatste volle dag. De kinderen hadden na clubperiode eerste een wandeling door de hoge touwen en vervolgens in de middag pijl en boog schieten. In de middag hadden we weer zwembad tijd met in de avond een talent show en kampvuur.

De vrijdag was slecht inpakken en vervolgens afscheid nemen van kinderen. We moesten daarna alles opruimen, nieuwe decoraties maken voor de volgende week en verschillende trainingen ondergaan. In de avond werden we afgezet in DC waar een aantal uit gingen om te stappen en een aantal in het hotel bleven om daar te genieten van de avond.

De zaterdag was voornamelijk de toerist uithangen. We hebben dan ook echt alle monumenten gezien en na een uur of 3 gingen de meesten uit elkaar om of verschillende musea te bezoeken en ik dan de aquarium omdat het een nationaal aquarium was. In de avond hadden we chinees gegeten in chinatown (Hoe cliché….) en daarna op weg naar huis. Om een mooie afsluiter voor een goed weekend te laten zien. Hadden de personen die ons op kwamen halen de lichten aan laten staan. Dus stonden we daar met een lege accu om hulp te schreeuwen.

Leuke afsluiting van de eerste week overnight counselor. Nog 4 weken te gaan en vervolgens 3 weken reizen. Ik ga onderhand al wat dingen opzoeken waar ik maar al te graag naar toe wil gaan. Ik zit helaas al over de helft maar er komt nog veel meer aan.

Greeting from the USA!

Martijn

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!