Martijntje.reismee.nl

Week 7: Acces Adventures retreat week 2!

Hallo Allemaal,

Alweer week 7 in mij USA avontuur. En het gaat nog altijd goed met mij! Deze week stond in het teken van de tweede week Acces Adventures. Deze week had ik slechts 3 reizigers waar ik voor moest zorgen. Waarvan er eentje naar huis werd gestuurd vanwege verkeerde medicatie. Dus uiteindelijk had ik maar twee reizigers. Deze week was echter niet mijn beste week maar dat vertel ik later!

Mijn reizigers deze week!

Deze week had ik twee reizigers. Enkele reizigers zat in een rolstoel en had een intellectuele beperking en de andere reizigers was een reiziger met het syndroom van Down. Die overigens zeer individueel aan het werk kon gaan. Het duurde soms alleen heel erg lang voordat hij eindelijk klaar was. Als je 1.5 uur bezig ben met slechts een douche te nemen en je aan te kleden dan duurt dat in mijn ogen erg lang. De eerste reiziger had echter wel hulp nodig met zijn ADL(Algemene dagelijkse levensverrichtingen). Hij had namelijk weinig controle over zijn blaas. Dus elke ochtend hadden we wel een ongeluk. Daarnaast moest ik hem elke avond om 12 uur en 3 uur 's nachts wakker maken om naar de WC te gaan. Maar tijdens de activiteiten en gedurende dag was het ontzettend leuk met deze reizigers omdat ze beide wel een goed gevoel voor humor hadden.

Zondag!

De zondag was weer zoals vorige week, we moesten de reizigers ophalen van een bepaalde locatie, dat relevant was voor zowel Melwood en de reizigers. Dit keer was het alleen het hoofdkantoor. We bleven tot een uur of 2 bij het hoofdkantoor omdat elke reiziger op een ander tijdstip binnen kwam wandelen om in te checken. Maar eenmaal aangekomen op het kamp hadden we een hele dag programma voor de reizigers uitgestippeld. In de avond hadden we een kleine verandering in het programma. Dit was vanwege het slechte weer. We hadden een dansfeestje i.p.v. zwembad feestje.

Maandag & dinsdag

De maandag & dinsdag hadden we net als vorige week weer 9 activiteiten voor de deelnemers klaar gezet. Waar de deelnemers dan weer 3 van mogen uitkiezen. En in de avond hadden we op maandag mocktail uurtje(waar alcohol vrije drankjes werd geserveerd) en op de dinsdag hadden we een film avondje met alle reizigers. Helaas kon ik het mocktail uurtje niet mee maken vanwege dat ik helaas die dag al helemaal niet lekker voelde. Dus had ik gevraagd of iemand mijn positie die avond kon overnemen zodat ik mijn rust kon nemen voor de volgende dag.

Woensdag

De woensdag hadden we na het ontbijt, outing op het programma staan. We zijn met ze alle wezen bowlen. Was ontzettend gezellig omdat het voor elke reizigers mogelijk was om mee te doen. De bowling centrum had allerlei materiaal voor ons gereserveerd waardoor zelfs de deelnemers in de rolstoelen konden mee doen. Na het bowlen hadden we nog tijd voor een korte film en in de avond hadden we een kampvuur met alle reizigers. Een mooie afsluiting voor de reizigers van een leuke gezellige werkweek.

Donderdag

De donderdag was inpakken en daarna de deelnemers weer naar huis brengen. Nadat we dat hadden gedaan, moesten we het gebruikelijke papierwerk doen en daarna de cabines weer opruimen. Ontzettend korte werkdag maar het waren allerlei korte klusjes.

Vrijdag

De vrijdag mochten we uitslapen tot een uur of 10 en daarna was het weer de dag invullen met kleine klusjes. In de middag moesten we de groepen van Day camp overnemen zodat zij hun papierwerk konden invullen. Gelukkig was dit tijdens zwembad periode dus konden we heerlijk afkoelen en spelen met de kinderen. In de avond zijn we als groep nog wezen eten bij een BBQ en sportbar.

Zaterdag
De zaterdag zijn we naar het winkelcentrum gegaan met als afsluiter de film: β€˜'The amazing Spider-man'' Zeker een aanrader vanwege de goede grafische effecten.
Een korte maar leuk week. Heb me hier en daar kapot gelachen met mijn reizigers tijdens de activiteiten. Volgende week ga ik weer terug mijn oude vertrouwde overnight counselor positie. Ik heb weer de zelfde persoon die ik had in de eerste week. Zal interessant worden omdat ik al wat ervaring met hem heb dus kan ik nog wat extra bieden als dat mogelijk is.

Greetings from the USA!

Martijn

Reacties

Reacties

Maaike Jansen

Hai Martijn, leuk je verhalen eens allen te lezen, groetjes Maaike

Michel wekking

Hoi Martijn,

ze worden steeds onderhoudender.
Hoop dat je het naar je zin hebt.
gr. Michel

Hans

Hey Jochie,
heerlijk om te lezen, dat het goed gaat en dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben vreselijk jaloers. Waarop? Op het weer, hier is het vreselijk. Nat en koud. Ik zit bij de openhaard, aan me stampot en met warme choq. Belachelijk. Doe mij die 43 graden maar, heerlijk. WAt goed van je al die verhalen en kinderen, veel autistjes lees ik, nou respect. TRoevallig weet ik een beetje hoe het werkt, hahahahha. Jij gaat/hebt al zoveel geleerd, perfect hoor. Hier past alleen maar trots......
Geniet nog even de komende 53 dagen. Wij gaan over ruime week wer beginnen met trainen en dan beginnen ook the Games. KAn me er enorm op verheugen....
Groet en x. HAns

Marco&Annemie

Hoi Martijn,

Wat een avontuur, zwaar maar ook keileuk en leerzaam..
Super om van je avonturen te mogen meesmullen via de mail. Het ga je goed, geniet nog..

Groetjes van ons 4tjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!