Martijntje.reismee.nl

Week 6: ‘’Access Adventures’’ en ‘’Happy Birthweek’’!

Hallo Allemaal,

Het is alweer week 6 in de Verenigde Staten. Deze week stond natuurlijk in het teken van mijn verjaardag op maandag 2 juli. Ik werd 21! En dat werd uiteindelijk pas op vrijdag gevierd. Daarover later meer. Eerst zal ik jullie vertellen hoe mijn eerste week met Access Adventures was.

Access Adventures is een programma van Melwood waarbij volwassen met een beperking naar de Recreation Center komen, om daar dan een 5 daagse vakantie te vieren. Het programma draait voor 2 x 5 dagen waarbij ze dan beginnen op zondag en weer naar huis gaan op donderdagochtend.

Deze week had ik de zogeheten ‘'The crew''. Dit zijn reizigers/werknemers die ook werken voor Melwood en hun vakantie door brengen in dit programma. De crew bestond uit 5 personen waarvan ik dan de travelhost was(Dus geen counselor maar travelhost nu). Ze hadden allemaal een intellectueel beperking waarvan er één heel moeilijk te verstaan was. Maar gelukkig hielpen ze elkaar maar al te graag dus konden zij de woorden vertalen, zodat ik hem kon begeleiden.

De zondag staan voornamelijk bekend om het inchecken en de lange uren wachten. Alles moest geregistreerd worden en per persoon duurde het minimaal 15 minuten(Al er 15 personen zijn waarvan de helft te laat komt, dan werkt dat al tegen ja..). Gelukkig hadden we in de avond een zwembad feestje dus konden we heerlijk afkoelen van de ontzettend hete dagen hierin Nanjemoy.

Op maandag was mijn verjaardag en dat werd helaas maar kort gevierd. Ik moest helaas werken maar ik kreeg uit allerlei hoeken kaarten gegeven voor mijn verjaardag. Op maandag konden de reizigers kiezen tussen 9 activiteiten waarvan zij er dan 3 mochten uitkiezen die zijn dan tijden ‘'activity time'' konden uitvoeren. Vaak kozen de reizigers voor een activiteit die binnen uitgevoerd konden worden. De reden hiertoe was omdat het buiten 39 graden Celsius was en gewoon niet te doen was voor buitenactiviteiten. Gelukkig kregen rond een uur of 3 gelegenheid om het zwembad in te duiken. Dus dat was wel weer verfrissend.

De dinsdag zag er het zelfde uit al de maandag. Weer de mogelijkheid voor de activiteiten en vervolgens weer het zwembad rond een uur of 3. De avondactiviteit was een film dus dat was mooi meegenomen want iedereen keek daar al naar uit.

Op woensdag was ‘'Independent Day''. Een feestdag in Amerika die gevierd wordt met vuurwerk en allerlei verschillende activiteiten. De reizigers konden in de ochtend allerlei activiteiten doen en in de middag keken we een film, doken nog een in het zwembad en in de avond gingen we naar een locatie waar we het vuurwerk konden zien. Helaas werden we getroffen door een storm dus moesten we snel inpakken na het vuurwerk om op tijd terug te zijn.

De donderdag was alweer het einde van de week. De ochtend was alleen maar inpakken en vervolgens de reizigers naar huis sturen. De middag moest ik een collega's groep overnemen in Day Camp(dit zijn hele jonge kinderen van 5-12 jaar). Hij voelde zich niet lekker dus bleef ik bij de kinderen tot een uur of 1. Daarna was het alleen maar papierwerk en kleine klusjes.

De vrijdag stond in het teken van voorbereiden voor volgende week en kleine klusjes. In de avond gingen we met de hele groep naar een restaurant om daar de verjaardag van mij een collega te vieren. Onze verjaardagen lagen slecht 5 dagen van elkaar af en dit vieren we met eindelijke legaal drinken.

Op zaterdag hadden mijn collega een verrassing voor mij en de collega. Ze namen ons mee naar een pretpark. Waar we de gehele dag heerlijk hebben genoten van de attracties en het waterpark dat aanwezig was. De temperatuur op die dag? 43 graden! Te gek voor woorden.

Dit was dan eindelijk het einde van mijn leuke verjaardag week en de eerste ontmoeting met Access Adventures. Ik wil iedereen bedanken die mij op facebook een berichtje heeft gestuurd. Alles is aangekomen en ik heb er ook al op geantwoord.

Volgende week is de laatste week Access Adventures en daarna is het weer terug naar de Cabin Counselor rol.

Een kleine terugblik naar de afgelopen 6 weken. Ik heb hier de tijd van mijn leven. Deze ervaring is ver boven mijn verwachting uitgekomen en er staan nog 9 weken op het programma waar ik dan maar dan ook uitgebreid van zal genieten.

Excuses dat ik de afgelopen weken nog geen foto's heb geplaatst. Ik heb daar nog geen tijd voor gehad en de verbinding is hier erg traag!

Greetings from the USA!

Martijn

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!